تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی | نمایندگی وین تک مازندران ۱

نمایندگی پنجره upvc در  سوادکوه

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی | نمایندگی وین تک مازندران ۱

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی | مقاله نمایدگی پنجره وین تک مازندران درباره تاثیر پنجره دوجداره UPVC وین تک در ذخیره انرژی ساختمان در شمال ایران استان مازندران

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی ساختمان

upvc، یک نوع پلاستیک بسیار قوی و مقاومی می باشند. پنجره های ساخته شده از جنس UPVC به شکل چند لایه یا دو جداره طراحی شده و در بیشتر استانهای کشور ایران با توجه به استانداردهای صنعتی جایگاه بالایی برای خود به دست آورده اند.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

پنجره های دو جداره به صورت بسیار کارآمدی فضای داخل اتاق ها را عایق کرده و از هدر رفت بیهوده انرژی تا حد امکان جلوگیری می کند به این صورت که در فصل تابستان از بالا رفتن دمای درون ساختمان جلوگیری و در فصل زمستان از خارج شدن گرما جلوگیری می نماید.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

این موارد تا حد زیادی به خاطر برخورداری از لایه ای از هوا بین دو صفحه شیشه ای است که در عملکرد ساخت پنجره های دو جداره upvc و چند لایه بوجود می آید.

قسمت دیگری از خاصیت عایق بودن پنجره های UPVC ، به خاطر استفاده از پلاستیک در قاب این پنجره ها است و از جایی که مواد پلاستیکی رسانای خوبی نیستند، مانع انتقال گرما از فضای گرم به فضای سرد را تا حد بسیار پایینی کم می کند.

به خاطر تاثیر این موارد مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های مربوط به آن و همین طور کم شدن مصرف سوخت های فسیلی می گردد.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

زمانی که اختلاف دمای محیط خارج و داخل خانه بیشتر شود، درب و پنجره هایی که به خوبی عایق نیستند، می توانند موجب بالا رفتن هزینه ها و بالا رفتن قبض های مربوط به مصرف انرژی شوند.

ولی درب و پنجره هایی که از جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی بهینه سازی باشند، آسایش و راحتی خانه شما را در طی سال تامین می کند و به این ترتیب از بابت میزان انرژی مصرفی برای گرمایش و سرمایش منزل در طول روزهای خیلی سرد و گرم خاطر شما را آسوده می کنند.

در ادامه با نکاتی که گفته می شود مقدار مصرف انرژی را برای خانه های خودتان بهینه نگه دارید.

ساختمان و ویلای خودتان را از نظر مصرف انرژی متحول کنید

با یک بررسی کوتاه و مختصر یا برآورد مقدار هدر رفتن انرژی از طرف پنجره ها و درب های ساختمان می توانید راه های موجود برای کم کردن مصرف انرژی را در خانه هایتان پیدا کنید مقدار مصرف انرژی به طور تقریبی ۲۳ درصد از انرژی ساختمان از راه پنجره ها هدر میرود.

مهندسان این زمینه می توانند مقدار مصرف انرژی را در خانه شما آنالیز نمایند و این مقدار را بعد از نصب و استفاده از پنجره ها و درب های دوجداره  UPVC و انواع پنجره هایی که مصرف انرژی را بهتر می کنند مقایسه کنند.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

مراحل کنترل ذخیره انرژی در منزل

 از ورودی ها شروع کنید

در ساختمان ها درب ورودی نقش بسیار بالایی را در مقایسه با المان های ورودی و خروجی انرژی در خانه شما بعهده دارد. در صورتی که درب ساختمان به درستی بسته نشود یا به صورت کارآمدی عایق نشده باشد، باید بهای این نقص را با پرداخت قبض های پر هزینه انرژی پرداخت کنید.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

درب ساختمان را برای پیدا کردن درزها و شکاف هایی که عامل خارج شدن انرژی از ساختمان می باشند، بررسی کنید. در صورتی که امکان تعمیر و بازسازی درب ها وجود نداشته باشد زمان آن است که اقدام به تعویض آنها نمایید.

به شیشه ها اهمیت دهید

در پنجره های استاندارد، اقدامات لازم برای ساخت محصولاتی کارآمد و بهینه صورت می گیرد. یک پنجره استاندارد، چیزی بیشتر از یک صفحه شیشه ای ساده خواهد بود.

تاثیر پنجره UPVC

در واقع پنجره های مناسب و بهینه سازی شده که عموما از جنس upvc ساخته می شوند، مجموعه ای واحد با اجزای گوناگون می باشند که می توانند از کنار هم قرار گرفتن چندین لایه تشکیل شوند.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

پنجره هایی که از جهت مصرف انرژی بهینه سازی شده اند، شامل دو یا چند صفحه شیشه ای عایق شده هستند که با لایه ای گازی در میان آنها ساخته می گردند و مزایا و قابلیت های خوبی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی دارند.

تاثیر پنجره UPVC

از طریق این قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد، گذر گرما از طریق پنجره ها تا حد بسیار بالایی کاهش پیدا می کند. پنجره های UPVC که با جدیدترین تکنولوژی ها ساخته می شوند، عموما از چنین مزایایی به بهترین شکل ممکن بهره مند هستند.

جهت قرار گیری پنجره ها

موقعیت و جهتی که پنجره ها نصب می شوند، تفاوت بسیار عمده ای در مقدار شدت نوری که به خانه می تابد می تواند داشته باشد. جهت های رو به سمت جنوب و رو به سمت غرب نور آفتاب بسیار بالایی دریافت می کنند.

تاثیر پنجره UPVC

به همین جهت برای درب و پنجره ها در این جهت ها باید حتما محافظ اشعه UV با میزان بالاترین درجه استفاده شود.

میزان ممانعت از اتلاف انرژی را محاسبه کنید

صرف نظر از اینکه تا چه میزان برای خرید و نصب درب و پنجره هایتان هزینه می کنید، در نظر داشته باشید که یک سرمایه گذاری بلند مدت در میزان مصرف انرژی سالانه و هزینه ای که از این جهت پرداخت می کنید، خواهید داشت.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

علاوه بر مواردی که برای جلوگیری از اتلاف انرژی گفته شد، به ماندگاری پنجره ها و درب های ساختمان و همچنین هزینه نگهداری از آنها هم دقت داشته باشید. با مطالعه و بررسی بیشتر در این زمینه باز هم خواهید دید که پنجره های upvc بهترین انتخاب برای خانه شما خواهند بود.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

محصولات upvc در برابر هر نوع آب و هوایی مقاومت دارند. همینطور می شود گفت که تقریبا به مدت ۲۵ سال از هر نوع روش خاصی برای نگهداری بی نیاز می باشند. در ضمن تولید پروفیل های آلومینیومی، هفت برابر بیشتر از پروفیل های upvc انرژی مصرف می کند.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

این مطلب دارای جزئیاتی از تاثیرات محیط زیستی انواع گوناگونی از پنجره ها است. در اطلاعات گفته شده در این مقاله، پنجره های ساخته شده از جنس upvc با پنجره های چوبی، آلومینیومی، و استیل مقایسه شده اند و تاثیرات استفاده از آنها روی ۱۳ اصل محیط زیستی گوناگو بررسی شده است.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

این معیارها از سلامت انسان و تغییرات آب و هوایی گرفته تا هدر رفتن انرژی و اثرگذاری در لایه اوزون را در برمی گیرند. راهنمای سبز Building Research به محصولات UPVC رتبه A را برای تولید پنجره های خانگی و رتبه A+ یعنی بالاترین رده را برای پنجره های تجاری اختصاص می دهد.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

ضمنا محصولات پلاستیکی حفظ کننده انرژی هم هستند چون به طور معمول نسبت به دیگر مواد مصرفی، سبک تر هستند و به این ترتیب برای حمل و نقل آنها سوخت کمتری مصرف می گردد

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

ترکیبات حاوی مواد پلاستیکی که در ساخت و ساز ساختمان ها به کار گرفته می شوند، علاوه بر اینکه عایق بسیار خوبی ایجاد می کنند، رسانایی گرمایی را در فضاهای داخلی ساختمان هم کاهش می دهند و به این ترتیب انرژی کمتری برای سرد کردن یا گرم کردن اقامتگاه های مسکونی و اداری و دیگر اماکن به کار برده می شود.

تاثیر پنجره UPVC در ذخیره انرژی

تولید مواد پلاستیکی هم در مقایسه با دیگر مواد، مصرف انرژی پایینی را بدنبال دارد. از جایی که مواد upvc هم حاوی پلاستیک در ترکیبات خود هستند، و ماندگاری بالایی دارند، مدت زمان زیادی قابل استفاده هستند و در نتیجه اثرگذاری چشمگیری در کم شدن مصرف انرژی خواهند داشت.

همچنین مواد upvc قابل بازیافت هم هستند و هنگام سوختن نیز آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.

در عین حال upvc در برابر خوردگی ناشی از شرایط آب و خاک به خصوص در مکان های دفن زباله، مقاومت دارند، این مواد می توانند در این شرایط بدون تغییر باقی بمانند و مواد شیمیایی مضر از آنها خارج نمی گردد و وارد خاک نمی شود.

پنجره های upvc عمدتا نمره استاندارد و رتبه های بسیار قابل قبولی از جهت صدمات محیط زیستی به دست آورده اند و در سطح بین المللی برای استفاده در صنایع ساختمان سازی، مورد تایید می باشند