درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

پنجره دو جداره upvc در بلده

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی | قیمت پنجره دوجداره فولکس واگنی upvc در نمایندگی وین تک استان مازندران | خصوصیات پنجره دوجداره فولکس واگنی upvc وین تک

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

مکانیزم بازشو درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی :

یکی از معضلات استفاده از درب و پنجره دوجداره لولایی، فضایی موردنیاز برای باز و بسته شدن است. گشتاور باز و بسته شدن درب و پنجره لولایی، موجب ایجاد فضایی پرت و مزاحم می شود. برای رفع این مشکل می توان از درب و پنجره فولکس واگنی دوجداره استفاده کرد.

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

حالت بهینه بازشوی فولکس واگنی همانند پنجره دوجداره کشویی عمل می کند و حرکت آن بر روی ریل، بدون ایجاد فضای مزاحم است. با این حال درب و پنجره فولکس واگنی Upvc سه تفاوت عمده نسبت به درب و پنجره کشویی دارد که موجب برتری این حالت بازشو شده است:

تفاوت پنجره دوجداره فولکس واگنی با پنجره دوجداره کشویی:

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

  • تفاوت در نحوه باز و بسته شدن:

هنگامی که پنجره فولکس واگنی در حالت بسته قرار دارد همانند درب و پنجره لولایی است; با این تفاوت که هنگام باز شدن به سمت عقب آمده و بر روی ریل قرار میگیرد و به حالت کشویی حرکت می کند. اما در پنجره دوجداره کشویی، لنگه بازشو تماما بر روی ریلی که روی پروفیل فریم تعبیه شده حرکت می کند.

  • تفاوت در میزان عایق بندی:
  • درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

مکانیزم بسته شدن پنجره و درب فولکس واگنی موجب چفت شدگی لنگه بازشو به فریم می گردد. در نتیجه عایق بندی بالاتری نسبت به پنجره کشویی دارد.
تفاوت در قیمت پنجره فولکس واگنی و کشویی: در ابعاد استاندارد قیمت پنجره فولکس واگنی نسبت به قیمت پنجره کشویی بالاتر است (قیمت یراق آلات فولکس واگنی نسبت به یراق کشویی بسیار بالاتر است).

پنجره دوجداره فولکس واگنی

اما اگر ابعاد درب و پنجره دوجداره در حالت اور سایز (ابعاد بزرگتر از معمول) باشد، بدلیل گرانتر بودن قیمت پروفیل کشویی مصرفی، قیمت این دو حالت بازشوی پنجره تقریبا یکسان خواهد شد.

پنجره دوجداره فولکس واگنی

همانطور که در تصویر روبرو مشاهده می کنید، دستگیره پنجره Upvc فولکس واگنی در حالت پایین بسته است. با حرکت ۹۰ درجه ای به سمت خط افقی، درب یا پنجره بصورت دو حالته (۳۰ درجه از بالا) باز خواهد شد. در نهایت با حرکت به سمت بالا (۴۵ درجه) قفل امنیتی آزاد می شود و لنگه بازشو از سمت پایین وارد ریل می شود. سپس بصورت کشویی به طرفین حرکت می کند.

پنجره دوجداره فولکس واگنی

در هنگام بستن درب کافیست لنگه را در جهت بسته شدن حرکت دهید. پایین بازشو بصورت خودکار و یا با کمک دست (بستگی به نوع یراق آلات: اتومات، نیمه اتومات و مکانیکی) به سمت داخل فریم حرکت می کند. سپس با چرخاندن دستگیره و یا کمک دست قسمت بالا نیز به سمت داخل حرکت کرده و درب فولکس واگنی بسته می شود.

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

 

یراق فولکس واگنی

توجه :

برای افزایش عمر یراق آلات تیلت اند اسلاید Tilt & Slide بهتر است درهنگام باز کردن درب یا پنجره دوجداره فولکس واگنی، قسمت پایین بصورت کامل از چارچوب بیرون آمده و روی ریل قرار بگیرد. در غیر اینصورت فشار زیادی بر روی ریل وارد می شود.

نوع پروفیل فولکس واگنی:

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

یراق آلات فولکس واگنی آلمانیپروفیل مورد استفاده برای درب و پنجره فولکس واگنی، همانند پروفیل پنجره لولایی می باشد. به این معنی که ساختار پروفیل پنجره های تک حالته و دوحالته همانند پنجره فولکس واگنی است و تفاوت این دو محصول در اجزای تولید، تنها در نوع یراق آلات مصرفی می باشد.

پنجره دوجداره فولکس واگنی

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

یراق آلات فولکس واگنی در برندهای ترک و آلمانی و در انواع اتومات، نیمه اتومات و مکانیک موجود است. به همین دلیل می توان در تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب نیز از درب و و پنجره فولکس واگنی یا پنجره کشویی عایق استفاده کرد.

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

این مدل پنجره دوجداره نسبتا گران قیمت است و دلیل آن نیز یراق‌آلات خاصی است که در آن به کار می‌رود. مدل باز شدن پنجره دوجداره فولکس واگنی مانند درهای ون فولکس واگن است. این پنجره روی ریل‌ها تا ۴۵ درجه باز می‌شود و فضایی اشغال نخواهد کرد.

 

دیگر ویژگی منحصر به فرد این پنجره‌ دو جداره در مقایسه با پنجره دوجداره کشویی است. در پنجره‌ های دوجداره کشویی اتلاف انرژی نسبتاً زیادتر است و از نظر زیبایی نیز چندان جلوه‌ی خوبی ندارند. اما پنجره دوجداره فولکس واگنی بسیار زیباتر و کارآمدتر از پنجره دوجداره کشویی هستند.