باورهای غلط در مورد پنجره دوجداره

باورهای غلط در مورد پنجره دوجداره

باورهای غلط در مورد پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره که بیش از ۶۰ سال پیش معرفی شدند، بهره وری انرژی، ارزش و زیبایی یک خانه را بهبود می بخشند. با این حال، هنوز هم صاحبان خانه هایی هستند که به دلیل افسانه های مختلف پیرامون آن، برای سرمایه گذاری روی شیشه دوجداره مردد هستند. اگر هنوز در مورد پنجره‌های دو جداره فکر می‌کنید، این مطلب را بخوانید تا برخی از رایج‌ترین باورهای غلط را برطرف کنیم. باورهای غلط در مورد پنجره دوجداره

باورهای غلط در مورد پنجره دوجداره

۱: پنجره های دوجداره ظاهر خانه من را خراب می کند.

شما همچنان می توانید با شیشه های دوجداره ظاهر و زیبایی اصلی خانه خود را حفظ کنید. وقتی صحبت از مواد قاب به میان می آید، شما دو گزینه دارید: چوب و یو پی وی سی. در حالی که قاب پنجره های چوبی انتخاب معمولی برای خانه های سنتی یا دوره ای است، شما همچنین می توانید به سراغ قاب های uPVC بروید که در رنگ ها و پرداخت های مختلف از جمله چوب هستند. چه الوار انتخاب کنید و چه یو پی وی سی، مطمئناً سبک و سایه ای پیدا می کنید که مکمل خانه شما باشد و تم آن را حفظ کند. باورهای غلط در مورد پنجره دوجداره

۲: برای نصب پنجره های دوجداره مجوز برنامه ریزی لازم است.

مگر اینکه ملک شما فهرست شده باشد یا در یک منطقه حفاظت شده زندگی کنید، برای جاسازی یا تعویض پنجره های خود به تاییدیه برنامه ریزی نیاز نخواهید داشت. برای اکثر صاحبان خانه، پنجره های دو جداره را می توان بدون نیاز به صحبت با مقامات برنامه ریزی محلی نصب کرد.

۳: تعویض پنجره های دوجداره به خانه من آسیب می رساند.

این یک تصور غلط رایج است که بسیاری از صاحبان خانه را از تعویض پنجره های خود منصرف می کند. با این حال، در اکثر مواقع، یک مجری پنجره خوب می‌تواند بدون جابجایی یک آجر، پنجره‌های شما را جایگزین کند. و بسته به تعداد پنجره‌هایی که می‌خواهید تعویض کنید، او باید ظرف چند روز کار را به پایان برساند. باورهای غلط در مورد پنجره دوجداره

۴: پنجره های دوجداره یو پی وی سی به مرور زمان زرد می شوند.

شاید قبلا هم اینطور بوده است، اما خوشبختانه به لطف پیشرفت تکنولوژی، پنجره های جدید یو پی وی سی دیگر این مشکل را ندارند. پنجره‌های UPVC با کیفیت بالا طوری طراحی شده‌اند که رنگ خود را حفظ می‌کنند و تا زمانی که تمیز نگه داشته می‌شوند سفید می‌مانند، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد زرد شدن نیست.

۵: پنجره های دوجداره در برابر حمله سارقین آسیب پذیر هستند.

بستگی دارد. پنجره‌های دوجداره‌ای که در قسمت بیرونی مهره‌ها دارند، می‌توانند توسط سارقان احتمالی بیرون بیایند و به راحتی آنها را بشکنند، اما بیشتر واحدها دیگر به این شکل ساخته نمی‌شوند. پنجره‌های دوجداره مدرن اکنون دارای مهره‌های داخلی هستند که امنیت آن‌ها را نسبت به پنجره‌های تک جداره بیشتر می‌کند.
۶: پنجره های دوجداره یو پی وی سی در تابستان می ترکد، ترک می خورد و می پیچد.
برای صاحبان خانه قابل درک است که نگران ترک خوردن، ترک خوردن و تاب برداشتن باشند، زیرا پلاستیک در روزهای گرم منبسط می شود. اما از آنجایی که پنجره های دوجداره یو پی وی سی با استفاده از آهن گالوانیزه تقویت می شوند، حتی در صورت نصب در آب و هوای گرم منبسط نمی شوند. آنها همیشه اندازه و شکل خود را حفظ می کنند و آنها را برای آب و هوای سخت استرالیا عالی می کند.

۷: پنجره های دوجداره یو پی وی سی برای محیط زیست خوب نیستند.

uPVC یک ماده سازگار با محیط زیست است که می تواند در پایان عمر طبیعی خود بازیافت شود. همچنین، خواص عایق عالی آن به این معنی است که گرمای کمتری برای گرم نگه داشتن خانه مورد نیاز است و در نتیجه قبض انرژی کاهش می یابد.

۸: پنجره های دوجداره متراکم می شوند.

این کاملاً نادرست نیست زیرا اکثر پنجره‌ها در زمستان بدون توجه به نوع و جنس قاب، متراکم می‌شوند. اما واحدهای دو جداره اغلب دارای یک دریچه قطره ای هستند که مقدار کمی هوا را وارد می کند و میعان را تقریباً به صفر می رساند.

در نهایت، ممکن است متراکم در داخل پنجره پیدا کنید که با تعویض شیشه ها می توان آن را برطرف کرد. اگرچه این فقط پس از چندین سال اتفاق می افتد، بنابراین جای نگرانی نیست. هرچه خانه شما محکم‌تر باشد، احتمال ایجاد تراکم بیشتر می‌شود. می‌توانید با باز کردن هر چند وقت یک‌بار پنجره‌ها و/یا استفاده از رطوبت‌گیر از این امر جلوگیری کنید، اما بیشتر پنجره‌های دوجداره از قبل دارای ویژگی‌های تهویه هستند که اجازه می‌دهند هوا از آن عبور کند.

۹: شیشه ثانویه به خوبی شیشه دوجداره است.

شیشه ثانویه به نصب شیشه های تکمیلی در قسمت داخلی پنجره های تک جداره موجود اشاره دارد. برخی از صاحبان خانه ها شیشه های ثانویه را انتخاب می کنند تا مجبور نباشند کل واحد را تعویض کنند. در حالی که پنجره‌های شیشه‌ای ثانویه به عایق‌کاری خانه شما نیز کمک می‌کنند، بیشتر در معرض مسائلی مانند تراکم و سر و صدا هستند و به اندازه پنجره‌های دوجداره انرژی کارآمد نیستند. در واقع، شیشه دوجداره دو برابر بیشتر از شیشه ثانویه در جلوگیری از خروج گرما از خانه موثر است.

شیشه های ثانویه نیز به نگهداری بیشتری نیاز دارند، زیرا بر خلاف شیشه های دو جداره که به سادگی داخل و خارج را تمیز می کنید، اکنون چهار طرف شیشه برای تمیز کردن دارید. بعلاوه، دسترسی به شیشه هایی که به داخل حفره برمی گردند دشوار است.

در نتیجه

هنگامی که واقعیت را از داستان جدا کردید، به راحتی می توانید متوجه شوید که چرا محبوبیت پنجره های دو جداره در سال های اخیر افزایش یافته است. کدام افسانه را بیشتر می شنوید؟ کدام واقعیت برای شما جالب تر بود؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!