بهترین پنجره دو جداره

پنجره دو جداره upvc در رامسر

بهترین پنجره دو جداره

بهترین پنجره دو جداره | بهترین پنجره دو جداره پنجره دوجداره upvc وین تک می باشد که شما میتوانید از نمایندگی رسمی وین تک مازندران با اطمینان خاطر خرید کنید

بهترین پنجره دو جداره

بهترین پنجره دو جداره

بهترین پنجره دو جداره در نمایندگی وین تک مازندران

نفوذ سر و صدا در منازل قدیمی در اثر عبور و مرور وسایل نقلیه و بازی کودکان جزئی از زندگی مردم بوده و است. همچنین در فصل زمستان و تابستان بخش زیادی از گرمای بخاری و سرمای کولر به راحتی از درزها و شیشه‌های و درزهای پنجره ها به بیرون خارج و هدر می‌رفت. ولی امروزه شیشه‌ها همچون سایر مواد ساختمانی پیشرفت کرده‌اند و پنجره‌های دو جداره upvc و آلومنیومی با فناوری روز دنیا تولید و به بازار عرضه می‌شود.

بهترین پنجره دو جداره

این پنجره‌ها در انواع مدل، کیفیت و قیمت با مزایای ویژه‌اش صنعت ساختمان‌سازی را متحول کرده و به علت تنوع گوناگون موجود در بازار، خریداران به خصوص کسانی که تمایل به بازسازی خانه قدیمی خود را دارند را در انتخاب بهترین نوع پنجره دو جداره دچار مشکل کرده است.

بهترین پنجره دو جداره

همچنین میزان تمایل مستمر سازندگان و صاحبخانه‌ها به تهیه این نوع پنجره برای منزل یا ساختمان خود به علت بهینه بودن و فواید فراوانش افزایش یافته است. در نتیجه افراد زیادی در مورد خرید آن برای ملک نو یا جایگزین با پنجره قدیمی، خواهان اطلاعات بیشتری هستند. بنابراین در این مقاله نمایندگی پنجره سازان وین تک مازندران تلاش کرده‌ایم راهنمایی‌های لازم را به شما مشتریان عزیزم داده باشیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

معیارهای انتخاب بهترین پنجره دو جداره upvc

تنوع پنجره‌های دوجداره آن‌ قدر زیاد هستش که اشخاص برای انتخاب آن‌ها سر در گم می‌شوند، پیش از آنکه بدانید بهترین نوع پنجره دو جداره upvc برای شما چیست، بهتر است اطلاعات کافی در مورد متریال و میزان کارکرد آن داشته باشید تا با دید بهتر و بیشتری نسبت به انتخاب یک پنجره دو جداره اقدام کنید.

بهترین پنجره دو جداره

پنجره‌های دو جداره فریم هایی از جنس آلومینیوم یا UPVC با دو صفحه شیشه مجزا هستند که بین آن‌ها فاصله ۱۰ ۱۲  ۱۶ میلی‌متری وجود دارد. این شکاف بین دو صفحه معمولاً با گاز آرگون پر می‌شود. دور شیشه‌ها توسط لایه‌ای به اسم اسپیسر که با ماده رطوبت گیر یا سیلیکاژل پر شده، جهت حفظ فاصله بین آن‌ها احاطه و از نوارهای EPDM برای درزبندی در برابر هوا و آب به کار می‌رود.

بهترین پنجره دو جداره

این پنجره‌ها ضمن تفاوت در پروفیل و فریم در طیف وسیعی از سبک و مدل تولید می‌شوند که برای انتخاب بهترین، باید معیارهایی همچون موارد زیر را باید برآورد کنید :

  • میزان مقاومت در برابر گرما
  • میزان عبور نور
  • مقدار نشت هوا و آب و گردو خاک
  • میزان نفوذ حشرات

کارآمدترین نوع پنجره از نظر انرژی، شیشه‌های دو جداره با نشر کم نور است. در آن یک لایه نامرئی اکسید فلزی در پانل داخلی به کار رفته تا ضمن اجازه عبور نور و گرما به درون، مانع خروج آن به بیرون گردد و به واسطه به کار گیری گاز زنون، آرگون یا کرپتون بین دو ورقه شیشه، بهره‌ وری انرژی تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

بهترین پنجره دو جداره

به علاوه برای افزایش حداکثر بهره‌ وری به دنبال پنجره‌ای باشید که حاوی کمترین میزان فلز باشد چون فلزات رسانای خوب گرما بوده و به راحتی آن را از خود عبور می‌دهد. گرچه با به کارگیری سایر متریال به خصوص در پنجره‌های آلومینیومی این ضعف پوشش داده شده است و مشکلی وجود ندارد.

جنس پروفیل پنجره دو جداره

یکی از معیارهای مورد توجه برای تهیه یک پنجره دوجداره، توجه به جنس قاب است. عمومی‌ترین پروفیل مورد استفاده از نوع یو پی وی سی و آلومینیوم است. هر کدام از این نوع قاب‌ها مزایا و معایب خود را دارد که بسته یه شرایط و محیط زندگی باید به آن توجه کنید.

قاب آلومینیومی

بهترین پنجره دو جداره

 

از مزایای چارچوب‌های آلومینیومی در ساخت پنجره‌های ترمال بریک، توانایی تولید آن در ابعاد بزرگتر مانند پنجره‌های لیفت‌اند اسلاید مورد استفاده در ویلاها و سایر ساختمان‌ها می‌باشد. رنگ‌بندی‌های متنوع و قابلیت هماهنگی با هر دکوراسیونی را داشته ولی به علت جنس فلزی، در برابر انتقال حرارت، عایق کافی ندارد.

بهترین پنجره دو جداره

البته استفاده از نوارهای عایق و لایه‌های فومی، تا حدودی این مشکل را برطرف نموده است. علی رغم وجود خطر پوسیدگی در آن که آن هم در نسل جدید با پوششی از اکسید برطرف شده، بازیافت آن را راحت بوده و خطری برای محیط زیست نخواهد داشت. توجه داشته باشید پنجره ترمال بریک با آلومینیوم ساده متفاوت است. در آن تیغه‌های پلی آمید به هم متصل و حالت دو جداره را ایجاد کرده تا عایق صدا و حرارت را فراهم کند.

درب و پنجره آلومینیومی ←

قاب UPVC

بهترین پنجره دو جداره

فریم‌های یو پی وی سی از پلی ونیل کلراید همراه با تثبیت کننده‌های UV ساخته شده که حداکثر بهره‌وری در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها را دارد و عایق دما، الکتریسیته، ضد آتش و اشتعال به حساب می‌آید. البته آن را نمی‌توان در سایزهای بزرگتر و وزنی زیاد تولید و موجب محدودیت در انتخاب آن می‌گردد.

درب و پنجره دوجداره UPVC ←

قاب چوبی

بهترین پنجره دو جداره

فریم‌های چوبی عایق حرارتی کارآمدی هستند و متریال مناسبی برای منازل محسوب شده و قابلیت تغییر نیز دارند. اما نیاز به نگهداری در سمت‌های بیرونی ساختمان به خصوص در مناطق مرطوب دارند تا دچار پوسیدگی، ترک و تاب نشوند. بدین منظور از روکش وینیل یا آلومینیوم به عنوان لایه محافظ در عین حفظ ظاهر طبیعی به کار می‌رود تا در ارتباط مستقیم با شرایط جوی نور، باران، برف و … مقامت بالایی داشته باشد.

قاب کامپوزیتی

بهترین پنجره دو جداره

با پیشرفت فناوری، نسل جدیدی از فریم‌ها وارد میدان رقابت با سایرین شده است. کامپوزیت به معنی ترکیب است. به عبارتی در ساخت مواد آن، دو یا چند متریال ترکیبی استفاده شده تا ضمن حفظ منابع طبیعی و عدم استفاده بی‌رویه، معایب و عملکرد پروفیل‌های قبلی را پوشش دهد.

پنجره بر اساس نوع باز و بسته شدن

یکی از ویژگی‌هایی که در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین پنجره دوجداره برای شما نقش دارد، مدل و سبک باز و بسته شدن آن است که به طراحی و معماری ساختمان شما بستگی دارد. به هرحال، زیبایی در نمای ساختمان نقش به سزایی داشته و میزان هزینه‌ای که هم می‌خواهید بکنید در انتخاب مدل آن نقش دارد.

دو جداره ثابت

پنجره دو جداره ثابت به علت ثابت بودن، هیچ مکانیسمی جهت باز و بسته شدن نداشته و به خوبی بهترین عایق‌بندی گرد و غبار، حرارت و صوت را تأمین می‌کند. در نتیجه بازده بالایی داشته و کم‌خرج‌ترین و پرکابردترین مدل در بین انواع پنجره به حساب می‌آید اما برای کسانی که می‌خواهند هوای تازه وارد شود یا با ورود صدا شرایط روحی تغییر کند، مناسب نیست چون قابلیت باز و بسته شدن ندارد. در ضمن به علت ساده بودن در نواحی نورده به شکل دایره نیز کاربرد دارد.

دو جداره تک حالته

این مدل نیز بسیار پر استفاده و از نظر اقتصادی به صرفه است و برای افرادی که عادت به باز کردن پنجره جهت تغییر حالت روحی و خستگی روز را دارند تا نفسی تازه بکشند، مناسب می‌باشد. لولاها به راحتی قابل تعویض بوده و می‌توان از یراق آلات آلومینومی و upvc استفاده نمود. حتی قابلیت تعویض پنجره‌های قدیمی با حفظ فرم کلاسیک آن با دو جداره تک حالته وجود دارد. پنجره تک حالته در انواع شکسته، کمانی، فرم درب و کلاسیک وجود دارد که در اشکال هندسی از آن‌ها استفاده می‌شود.

دو جداره دو حالته

این نوع پنجره نسبت به دو نوع قبلی پیشرفته‌تر بوده و در انواع قدی، بدون کتیبه، با پروفیل رنگی تولید و توانایی باز و بسته شدن در دو حالت افقی و عمودی را تنها با یک دستگیره دارد. در واقع از سه نوع پنجره مختلف ثابت، تک حالته چپ یا راست بازشو و بالا بازشو تشکیل شده است.

بهترین پنجره دو جداره

یراق‌آلات به کار رفته در آن زیر محور یا بازشو مخفی و پنهان بوده و مقاومت و امنیت بالایی را ایجاد می‌کند. گردش نود درجه دستگیره این امکان را می‌دهد تا پنجره را به سمت چپ یا راست باز کنید و با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای دستگیره، به شکل بالا بازشو یا کلنگی عمل خواهد کرد.

آکاردئونی

مدل آکاردئونی کارایی و زیبایی خاصی در معماری ساختمان ایجاد و به منزل جلوه منحصر به فردی می‌دهد. اگر می‌خواهید فضای داخلی خانه را با از بین بردن موقت دیوار بین سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و نشیمن و … گسترده و وسیع‌تر نمایید، دو جداره آکاردئون بهترین گزینه است.

بهترین پنجره دو جداره

جدیدترین کاربرد آکاردئون در بالکن است. کسانی که می‌خواهند در همه فصل‌ها از منظره بالکن لذت ببرند، با شیشه‌های آکاردئونی در ابعاد و اشکال مختلف این موقعیت را فراهم می‌کند.

دو جداره کشویی

یکی از پرکاربردترین پنجره دو جداره، حالت کشویی است که در انواع آلومینیومی و UPVC از دو طرف باز شده و حرکت ریلی دارد. از جمله خصوصیات آن عدم اشغال فضا و مزاحمت برای پرده‌ها می‌باشد. این مدل از نظر باز شدن در دو نوع کلی لنگه بازشو که یکی از لنگه‌ها باز و دو لگنه بازشو (فرانسوی) که هر دو لگنه باز و بسته می‌شود، وجود دارد. غلطک‌های پنجره کشویی با تحمل همه وزن شیشه و لنگه بازشو بر روی خود، تأثیر زیادی روی روان بودن حرکت لنگه کشویی بر روی ریل دارد.

فولکس واگنی

این مدل شبیه پنجره‌های کشویی ولی مثل ماشین فولکس واگن به صورت ریلی باز و بسته می‌شود. عایق بندی و زیبایی آن نسبت به حالت کشویی بیشتر بوده و می‌تواند جایگزین آن گردد. دو جداره فولکس واگنی به خاطر یراق آلات خاص آن نسبتاً گران‌قیمت است.

پنجره دو جداره بر اساس شیشه

شما همچنین می‌توانید بر حسب نیاز و شرایط محیطی، پنجره‌ای با شیشه متناسب با احتیاجتان خریداری کنید که شامل موارد زیر هستند:

  1. ساده

    • این نوع شیشه از دوجداره شیشه فلوت ساده تشکیل شده است.
  2. رنگی

    • این نوع از یک جداره رنگی و یک جداره ساده ساخته شده است.
  3. رفلکس

    • دارای یک لایه ساده و یک جداره رو به بیرون است که مانع عبور نور خورشید می‌شود. ولی داخل ساختمان را تاریک کرده و در هنگام شب درون ساختمان مشاهده می‌شود.
  4. سکوریت

    • شیشه سکوریت امنیتی خوبی را برای شما فراهم می‌کند و در حین شکسته شدن به قطعات ریزی تبدیل و به تیکه‌های بزرگ تبدیل نخواهد شد. بنابراین برای مناطق پر تردد و پر خطر مناسب هستند.
  5. لمینیت

    • این نوع، از یک شیشه ساده به قطر ۳ میلی متر و یک لایه زیرین در وسط ساخته شده و در صورت شکستگی فقط ترک بر داشته و نمی‌شکند مانند شیشه‌های برج بلند و آسمان خراش‌ها

پنجره دو جداره بر اساس مارک

شرکت‌های تولید کننده مختلفی برای پنجره‌های دو جداره وجود دارد که در رقابت با یکدیگر و کسب بخشی از سهم بازار سعی در تولید یک محصول با کیفیت دارند. این سؤال که کدام برند مجاز و فعال ایران در زمینه پنجره‌سازی بهتر است، پرسش افراد زیادی است. مارک‌های متفاوت و معروفی چون وین تک، هافمن، ویستا بست و … هر کدام ویژگی‌های خاص خود را با قیمت‌های مختلف دارند.

بهترین پنجره دو جداره

دقت نمایید در برخی موارد مشاهده شده که از پروفیل‌های تقلبی به جای قاب اصلی استفاده کرده‌اند و باید در زمان خرید و نصب، این احتمال که ممکن است تقلبی باشد را در نظر بگیرید. بنابراین حتماً اقدام به تهیه یک برند خوب و همچنین از دفاتر نصب معتبر همچون سالکو که سالیان زیادی در این زمینه فعالیت می‌کند، کمک بگیرید.