تفاوت بین پنجره سقفی و نورگیر

تفاوت بین پنجره سقفی و نورگیر

تفاوت بین پنجره سقفی و نورگیر چیست؟

پنجره های سقفی و نورگیرها راهی عالی برای افزودن نور به قسمت های خانه هستند. با این حال، معمولاً با یکدیگر اشتباه می‌شوند، اما در واقع به چند روش اساسی متفاوت هستند: تفاوت بین پنجره سقفی و نورگیر

در مرحله اول، پنجره های سقف باز و بسته می شوند در حالی که نورگیرها
معمولا ثابت هستند. به همین دلیل، پنجره های سقفی می توانند هوای تازه و همچنین نور را برای خواص تامین کنند.
پنجره‌های سقفی نیز از نورگیرها بزرگ‌تر هستند، اگرچه همانطور که به‌زودی پوشش خواهیم داد، می‌توان از اصطلاح «نور سقف» برای توصیف انواع ساختارهای لعاب‌دار استفاده کرد.
پنجره های سقفی تحت استانداردهای بریتانیا، به ویژه BS EN 14351-1:2010
پوشش داده می شوند. این بیان می‌کند که پنجره‌های سقف باید در جهت یکسان و در یک سطح با سقف اطراف نصب شوند، معمولاً با حداقل گام ۱۵ درجه.
قبل از فروش، پنجره های سقفی دارای علامت CE در برابر این استاندارد هستند که به مشتریان ایده ای از عملکرد آنها در شرایط آزمایشی خاص می دهد. نورگیرها معمولاً دارای علامت CE نیستند زیرا بر روی پایه یا حاشیه نصب می شوند. روپایی یا حاشیه قسمتی است که نورگیر را از سطح سقف دور نگه می دارد.

تفاوت‌های اساسی

اکنون که تفاوت‌های اساسی را بررسی کرده‌ایم، مهم است که اصطلاح «نور سقف» را که برای توصیف تعدادی از سیستم‌های مختلف شیشه‌کاری سقف استفاده می‌شود، مورد بحث قرار دهیم.

به عنوان مثال، ممکن است این اصطلاح را بشنوید که برای توصیف فانوس سقف استفاده می شود. با این حال، دیگران بین فانوس های سقف و نورگیرها از طریق قرار گرفتن
آنها بر روی یک سازه تمایز قائل می شوند. برخی می گویند تفاوت اصلی بین این دو این
است که یک فانوس سقفی بالای سقف قرار دارد اما یک نورگیر در ساخت سقف تعبیه شده
است.

اصطلاح نورگیر همچنین ممکن است برای توصیف واحدهای لعاب خانگی بسیار کوچکتر استفاده شود. بنابراین، همیشه نمی‌توان بین پنجره‌های سقف و نورگیرها از طریق تفاوت‌های اساسی که قبلاً ذکر شد، تمایز قائل شد. “Rooflight” اصطلاح دیگری است که ممکن است به همان روش نورگیر استفاده شود، بنابراین آنها معمولاً به همان معنی هستند.

پنجره های سقف بهتر است یا نورگیر؟

تفاوت بین پنجره سقفی و نورگیر

به طور کلی، پنجره های سقفی و نورگیرها میزان نور طبیعی وارد شده
به بخشی از خانه را افزایش می دهند. این بدان معنی است که هر دو روشی عالی برای
روشن کردن فضای داخلی و ایجاد حس فضا هستند. تفاوت بین پنجره سقفی و نورگیر

اگر ایده تماشای ابر یا خیره شدن ستاره را دوست دارید، ممکن است یک پنجره سقفی بزرگ یا یک فانوس پشت بام را در نظر بگیرید. فانوس‌های سقفی در اندازه‌های بزرگ هستند تا بتوانند منظره‌ای چشمگیر از بیرون را برای شما فراهم کنند. با این حال، از نظر سبک، فانوس‌های سقفی قطعاً برتری بیشتری نسبت به پنجره‌های سقف دارند. آنها دارای کادربندی مینیمال و طراحی رج های معاصر هستند که نقطه کانونی شیک را در هر مکانی که نصب می کنند ارائه می دهند.