تفاوت درب های upvc و کامپوزیت

تفاوت درب های upvc و کامپوزیت

تفاوت درب های upvc و کامپوزیت

درب های یو پی وی سی و کامپوزیت به طور مرتب در ورودی خانه های مردم یافت می شوند. اما در حالی که هر دو هدف یکسانی را برآورده می کنند، از جهات مختلفی به طور قابل توجهی متفاوت هستند: تفاوت درب های upvc و کامپوزیت

تفاوت درب های upvc و کامپوزیت

 

درب های یو پی وی سی چیست؟

uPVC مخفف پلی وینیل کلرید پلاستیکی نشده است. این یک پلاستیک سبک وزن اما محکم است که در ساخت و ساز استفاده می شود. در حالی که اکثر درب‌های uPVC از آن ساخته می‌شوند، انواع باکیفیت، برای افزایش امنیت با فلز یا فیبر کربن قوی تقویت شده‌اند.تفاوت درب های upvc و کامپوزیت

درب های کامپوزیت چیست؟

درب های کامپوزیت از تعدادی مواد ساخته می شوند. نمای بیرونی آنها از پلاستیک تقویت شده با شیشه (GRP)، هسته آنها از ترکیبی از الوار فوق متراکم و تعدادی مواد عایق ساخته شده است. اینها به طرز ماهرانه ای ترکیب شده اند و سطح عملکردی را تضمین می کنند که مطابقت با آن فوق العاده دشوار است.

کدام ماده درب به کمترین تعمیر و نگهداری نیاز دارد؟

از نظر تعمیر و نگهداری، هر دو نوع درب به حداقل مقدار نیاز دارند تا به بهترین شکل ظاهر شوند. پاک کردن گاه به گاه با استفاده از اسفنج غیر ساینده و آب صابون تمام چیزی است که هر کدام نیاز دارید. زمان بیشتری را صرف استراحت کردن، نه تمیز کردن، با هر کدام از این مواد کنید.

آیا سخت افزاری برای درب های یو پی وی سی و کامپوزیت موجود است؟

هر دو دارای طیف گسترده ای از سخت افزارهای موجود هستند، از جمله دستگیره ها، کوبنده ها و صفحات حروف، که تضمین می کند که صاحبان خانه فضای زیادی برای سفارشی سازی با هر یک از درها دارند. انواع سخت افزارهای موجود بسته به جنس درب کمی متفاوت خواهد بود.تفاوت درب های upvc و کامپوزیت

کدام درب بیشترین امنیت را ارائه می دهد؟

درب های یو پی وی سی بسیار ایمن هستند و دارای سیستم های قفل پیشرفته هستند. با این حال، سطوح امنیتی قادر به مطابقت با سطوح موجود در انواع ترکیبی نیستند.

کدام متریال درب جلویی بهتر به نظر می رسد؟

نمای بیرونی یک درب کامپوزیت با انتخابی از بافت های چوبی ساخته شده است که برای تقلید از چوب واقعی طراحی شده است. ترکیبی از ۲۰ رنگ معاصر و سنتی را می توان روی آنها اعمال کرد و به صاحبان خانه اجازه می دهد تقریباً به هر نوع ظاهری دست پیدا کنند.

ما، می‌توانیم طیف وسیعی از پوشش‌های سنتی مانند بلوط ایرلندی و گل سرخ و همچنین هر رنگ را روی درب‌های upVC خود اعمال کنیم. این اطمینان می دهد که سایه ای برای هر هدفی در دسترس است. نمای بیرونی آنها عموماً از نظر ظاهری صاف تر از درهای ورودی کامپوزیت است.

آیا درب های یو پی وی سی نسبت به کامپوزیت ها از نظر انرژی کارآمدتر هستند؟

به لطف استفاده از پروفیل های چند محفظه، درب های یو پی وی سی بسیار کارآمد انرژی هستند و کار بسیار خوبی را انجام می دهند و خانه ها را در دمای راحت در طول سال نگه می دارند. با این حال، درب های کامپوزیت  از این جنبه از آنها پیشی می گیرند و به عنوان استاندارد رتبه انرژی A را کسب می کنند. این به صاحبان خانه فرصت های زیادی برای کاهش قبض انرژی خود می دهد.

هزینه مواد مختلف درب

از نظر هزینه، درب های یو پی وی سی گزینه مقرون به صرفه تری هستند و هزینه نصب کمتری دارند. با این حال، درب‌های کامپوزیت دوام بیشتری دارند، تا ۳۵ سال دوام می‌آورند و عملکرد حرارتی بهتری دارند، به این معنی که ممکن است با گذشت سال‌ها سرمایه‌گذاری ارزشمندتری داشته باشند.

درب کامپوزیت یا یو پی وی سی؟

در نهایت، اینکه درب کامپوزیت یا یو پی وی سی برای شما مناسب است، به ترجیحات فردی شما بستگی دارد. هر دو گزینه‌های عالی هستند، اگرچه کامپوزیت‌ها تقریباً از نظر عملکرد و دوام برتری دارند. اما از طرف دیگر هزینه اولیه برای درب یو پی وی سی کمتر است.