شیشه دوجداره چگونه کار می کند؟

شیشه دوجداره چگونه کار می کند

شیشه دوجداره چگونه کار می کند؟

شیشه دوجداره یک سرمایه گذاری عالی است. نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه قبض انرژی می شود، بلکه بهبود عملکرد انرژی خانه شما می تواند ارزش ملک شما را نیز بهبود بخشد. اما چگونه کار می کند؟ خوب، ما به‌عنوان نصب‌کننده پیشرو پنجره‌های دوجداره در مازندران، به این موضوع می پردازیم.شیشه دوجداره چگونه کار می کند

شیشه دوجداره چگونه کار می کند؟

پنجره های دوجداره چگونه کار می کنند؟

شیشه ها توسط یک میله جداکننده از هم جدا می شوند و یک محفظه هوا بین آنها باقی می ماند. وجود یک حفره هوا بین دو شیشه، عایق حرارتی اضافی را برای پنجره فراهم می کند. این به این دلیل است که هوایی که در بین شیشه محبوس شده است قادر به گردش نیست، به این معنی که گرما را ضعیف هدایت می کند. این امر منجر به کاهش میزان اتلاف گرما از داخل خانه می شود. با این حال، یک گاز بی اثر، مانند آرگون یا کریپتون، معمولاً به جای هوا در داخل حفره نصب می شود. این گازها گرما را ضعیف‌تر از هوا هدایت می‌کنند، به این معنی که گرمای کمتری از داخل خانه تلف می‌شود. شیشه دوجداره چگونه کار می کند

نوار فاصله چیست؟

میله اسپیسر یک میله کوچک است که برای جدا کردن شیشه های پنجره دوجداره استفاده می شود. علاوه بر ایجاد یک حفره هوا بین دو شیشه، ماده خشک کن را نگه می دارند. میله های اسپیسر نیز سوراخ های کوچکی در سطح خود دارند تا بخار آب را از داخل حفره مهر و موم شده جذب کنند.

از زمانی که شیشه‌های دو جداره رایج شد، آلومینیوم برای ساخت میله‌های جداکننده استفاده شد. با این حال، از آنجایی که آلومینیوم یک فلز بسیار رسانا است، کیفیت عایق پنجره تا حدودی مانع شد. میله های فاصله ساز مدرن از چیزی به نام فناوری لبه گرم استفاده می کنند. میله‌های جداکننده لبه گرم در لبه واحد مهر و موم شده، جایی که بیشتر گرما از دست می‌رود، عایق‌بندی می‌شوند، که میزان گرمای از دست رفته از طریق پنجره را کاهش می‌دهد.

ضخامت واحدهای شیشه دوجداره در مقابل ضخامت شیشه سه جداره

ضخامت کلی یک واحد دوجداره استاندارد از ۲۰ میلی متر شروع شد و سپس به ۲۴ میلی متر رسید. با این حال، امروزه ضخامت استاندارد یک واحد شیشه عایق (IGU) 28 میلی متر است. واحد استاندارد صنعت فعلی شامل یک صفحه ۴ میلی متری شیشه کم انتشار، یک صفحه ۴ میلی متری شیشه آنیل شده ساده و یک حفره ۲۰ میلی متری گاز آرگون (۴ میلی متر + ۴ میلی متر + ۲۰ میلی متر = ۲۸ میلی متر) است. شیشه دوجداره چگونه کار می کند

یک واحد سه جداره با یک شیشه مرکزی به ضخامت ۴ میلی متر تعبیه شده است. با این حال، اگر ضخامت کلی IGU در ۲۸ میلی متر باقی بماند، عملکرد حرارتی پنجره تأثیر منفی خواهد گذاشت. بنابراین، ضخامت کلی واحد با افزایش اندازه حفره های گاز بین شیشه ها افزایش می یابد که عملکرد دستگاه را نیز بهبود می بخشد. اندازه بهینه یک واحد سه جداره ۴۴ میلی متر (۴ میلی متر + ۱۶ میلی متر + ۴ میلی متر + ۱۶ میلی متر + ۴ میلی متر = ۴۴ میلی متر) است.

شیشه دوجداره U-value

U-value روشی برای اندازه گیری انتقال حرارت از طریق یک سازه است. واحد اندازه گیری آنها W/m2k است و هر چه مقدار U کمتر باشد، گرمای کمتری از طریق سازه منتقل می شود. یک واحد دوجداره استاندارد ۲۸ میلی‌متری، U-value قاب مرکزی ۱٫۱ W/m2k را ارائه می‌کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این اندازه گیری فقط برای واحد شیشه است و نه کل پنجره. U-value کلی پنجره دوجداره تحت تأثیر عوامل متعددی مانند کیفیت عایق و مواد قاب قرار می گیرد.

هر پنجره جایگزینی در خانه‌های موجود باید دارای U-value کلی حداقل ۱٫۶ W/m2k باشد. اگرچه، شیشه های دوجداره با کارایی بالا، مانند پنجره های Residence 9، می توانند به U-value کلی ۱٫۲ W/m2k دست یابند. عملکرد معمول یک واحد شیشه سه جداره ۴۴ میلی متری ۰٫۹ W/m2k است. با این حال، اگر از شیشه دوم شیشه با تابش کم استفاده شود، می توان به مقادیر U تا ۰٫۶ W/m2k دست یافت.

مزایای پنجره های دوجداره

شیشه های دوجداره مزایای زیادی را برای صاحبان خانه به ارمغان می آورد که برخی از آنها شناخته شده و برخی دیگر شناخته شده نیستند. از مزایای شناخته شده شیشه دوجداره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود بهره وری انرژی خانه شما. این به دلایلی مهم است، مانند کاهش قبض انرژی.
خانه ای گرم تر در زمستان و خانه ای خنک تر در تابستان.
سر و صدای کمتری به خانه شما راه پیدا می کند و در نتیجه محیط خانه آرام تری ایجاد می کند.
افزایش سطح امنیت، به ویژه در مقایسه با شیشه های تک جداره.
استفاده از این مزایا نیز آسان تر از همیشه است. بسیاری از شرکت‌ها، از جمله ما، طیف وسیعی از گزینه‌های مالی را ارائه می‌دهند تا هزینه‌های شیشه‌های دوجداره در طول زمان تقسیم شود.

انواع پنجره دوجداره

امروزه، شیشه های دوجداره در اشکال مختلفی موجود است تا با نیازهای هر صاحب خانه ای مطابقت داشته باشد. کاربردهای رایج برای شیشه دوجداره عبارتند از:

 محفظه
ارسی کشویی
خلیج و کمان
پرا کج و بچرخانید
دوجداره ثابت
کشویی و …