مزایای پنجره UPVC نسبت به پنجره های چوبی و آلومینیومی

مزایای پنجره UPVC نسبت به پنجره های چوبی و آلومینیومی

مزایای پنجره UPVC نسبت به پنجره های چوبی و آلومینیومی

پنجره های UPVC

UPVC پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی است. این یک نوع مواد پلاستیکی سخت استاندارد است که اخیراً به طور گسترده برای پنجره ها و درها استفاده می شود.
پلی وینیل کلرید پلاستیکی نشده در برابر رطوبت، آلودگی، خوردگی و کپک مقاوم است. پنجره‌های UPVC به دلیل مزایای منحصر به فرد و متنوعی که دارند، انتخابی ارجح بوده‌اند. این یک جایگزین ماندگارتر برای پنجره  چوبی و آلومینیومی است. همه ما متوجه شده ایم که بسیاری از مردم اخیراً از پنجره های سنتی به پنجره های مدرن UPVC و زیبا تغییر کرده اند. هنگامی که میل به داشتن پنجره های عالی، مقرون به صرفه و با کیفیت و در عین حال عایق عالی در برابر آب و هوا و آلودگی است، بدون شک پنجره UPVC انتخاب ایده آلی برای خانه شما است. آنها درجه بالاتری از دوام و امنیت را ارائه می دهند. کلاسیک داخلی بهترین راه حل های پنجره UPVC را به شما ارائه می دهد.

مزایای پنجره UPVC نسبت به پنجره های چوبی و آلومینیومی

پنجره های چوبی

پنجره  چوبی هنگام قطع درختان ساخته می شوند. همه ما سال هاست که از پنجره  چوبی یا قاب پنجره چوبی استفاده می کنیم. حتی در این مورد نیز گزینه‌هایی وجود دارد، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از چوب نرم استفاده کنید یا چوب سخت. چوب نرم ارزان‌تر است، اما مطمئناً به اندازه چوب سخت بادوام یا قوی نیست، در حالی که چوب سخت کمی گران‌تر است، اما بادوام‌تر است و طول عمر بیشتری دارد. آنها به مراتب از هر ماده دیگری که برای قاب پنجره استفاده می شود ماندگار هستند.

با گذشت زمان، پیشرفت‌ها و تغییرات عمده‌ای در پنجره‌های چوبی به‌ویژه در چند سال اخیر ایجاد شده است که باعث دوام و ماندگاری بیشتر آنها نسبت به گذشته شده است. حتی می توانید پنجره های تک، دو جداره یا سه جداره را در داخل قاب ها قرار دهید. فریم‌های پنجره UPVC ممکن است کمی قیمت پایین داشته باشند، اما پنجره‌های UPVC نسبت به زمانی که پنجره‌های چوبی را انتخاب می‌کنید نیاز به تعویض بسیار سریع‌تری دارد که هزینه اضافی چوب را جبران می‌کند.

پنجره های آلومینیومی

همانطور که همه ما می دانیم آلومینیوم یک ماده قوی و در عین حال سبک است. سال هاست که از آلومینیوم برای تولید درب و پنجره استفاده می شود. به دلیل ترکیبات فیزیکی و ساختاری آن ها محکم و بادوام هستند. همچنین، بخش های نازک آلومینیومی ظرافت ایجاد می کند و به طور موثر برای تحمل وزن شیشه استفاده می شود. با توجه به بخش های براق سطح شیشه افزایش می یابد و این اجازه می دهد تا نور بیشتری وارد فضای داخلی شود.

مزایای پنجره UPVC نسبت به پنجره های چوبی و آلومینیومی

آیا تا به حال برای یافتن دلایل واقعی محبوبیت پنجره های UPVC در صنعت فنستراسیون عمیق نقب زده اید؟ اگر نه، نگران نباشید. ما شما را با دلایل آشنا خواهیم کرد. بیایید، وارد شوید، اجازه دهید شما را با یک راهنمای سریع از مزایای پنجره UPVC نسبت به پنجره چوبی و آلومینیومی آشنا کنیم. بنابراین در اینجا مزایای پنجره های UPVC نسبت به پنجره های آلومینیومی و چوبی بیان می شود. مقایسه مختصری بین پنجره ها و درهای ساخته شده از آلومینیوم، چوب و UPVC در زیر برای مرجع آسان شما قرار داده شده است. این لیست به منظور کمک به مشتری در انتخاب آگاهانه و به صفر رساندن محصول بر اساس ترجیح خود برای خانه خود تهیه شده است. امیدواریم که ما به عنوان شریک شما در این سفر ارائه جزئیات آموزنده برای ساختن خانه های خوب برای خود و عزیزانتان کمک کرده باشیم.

۱٫ عایق حرارتی

در حالی که در مورد پنجره های آلومینیومی، آلومینیوم دارای ضریب انبساط حرارتی بسیار بالایی است که منجر به اعوجاج قاب پنجره ها به دلیل تغییرات شدید/زیاد در آب و هوا می شود. همانطور که در مورد پنجره  چوبی، چوب رطوبت را جذب می کند که در شرایط مختلف آب و هوایی شدید منبسط و منقبض می شود. به دلیل ماهیت ذاتی این دو ماده، زمانی که به دنبال محصولی بدون استرس، طولانی مدت و بادوام برای خانه خود هستید، مناسب ترین گزینه نیستند. برعکس، پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی طراحی داخلی کلاسیک، بسیار مستحکم هستند و در برابر اکثر ناملایمات شدید آب و هوا مقاومت خوبی دارند. پنجره های UPVC کاملاً واضح است که منبسط یا منقبض نمی شوند و هیچ گونه اعوجاجی در قاب پنجره ها ایجاد نمی شود.

۲٫ مقاوم در برابر حرارت

آلومینیوم به عنوان یک فلز، رسانای خوبی برای گرما است که منجر به تابستان‌های گرم و گرم در خانه‌هایی که دارای پنجره‌های آلومینیومی هستند، می‌شود. اگرچه چوب رسانای بد گرما است، اما همچنان رسانایی حرارتی بیشتری دارد. این زمانی اتفاق می افتد که میزان رطوبت افزایش یابد. با استفاده از پنجره‌های UPVC از کلاسیک داخلی‌ها، حتی در تابستان‌های گرم، فضای داخلی خنکی خواهید داشت زیرا کاملاً در برابر حرارت مقاوم هستند.

۳٫ تعمیر و نگهداری کم

پنجره های آلومینیومی تعمیر و نگهداری کمی دارند، اما برای طولانی مدت، برای جلوگیری از خرابی و فنرهای سفت، نیاز به تمیز کردن دوره ای دارد. در مورد پنجره  چوبی، برای ماندگاری طولانی مدت به سنباده کاری، رنگ آمیزی، پرداخت و لاک زدن به موقع و کنترل آفات نیاز دارند. پنجره های UPVC کلاسیک داخلی بسیار کم تعمیر و نگهداری هستند و برای نگهداری طولانی مدت نیاز به تمیز کردن گاه به گاه دارند.

۴٫ انرژی کارآمد

همانطور که همه ما می دانیم آلومینیوم دارای رسانایی حرارتی بالایی است، بنابراین مصرف انرژی چندانی ندارد، همانطور که در مورد پنجره چوبی نیز صدق می کند، آنها همچنین در مصرف انرژی بسیار کارآمد نیستند. از آنجایی که آنها در مصرف انرژی کارآمد نیستند، منجر به نشت گرما از داخل به خارج و یا بالعکس و در نتیجه مصرف انرژی بیشتر می شود. در حالی که پنجره‌های UPVC کلاسیک داخلی دارای اتصالات و محفظه‌های ضد نشت هستند و این بهترین انتخاب برای پنجره‌هایی است که بهره‌وری انرژی در آنها اولویت دارد. پنجره های UPVC گزینه ای ایده آل برای صرفه جویی در مصرف برق و کاهش قبوض برق هستند.

۵٫ دوام و طول عمر

اگرچه پنجره‌های آلومینیومی زنگ نمی‌زنند، اما مستعد خوردگی هستند که باعث می‌شود یک ماده پودری کسل‌کننده بر روی سطح فلز (اکسید آلومینیوم) رسوب کند که نیاز به تمیز کردن و نگهداری دارد. چوب نه خورده و نه زنگ می زند، اما به دلیل جذب رطوبت زیاد، بیشتر مستعد پوسیدگی است. پنجره های UPVC داخلی کلاسیک خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی ندارند. این یک راه حل پنجره بدون دردسر و بدون استرس ارائه می دهد که برای سنین طولانی دوام می آورد.

۶٫ مقاوم در برابر آتش

در طول حوادث ناگوار آتش سوزی، پنجره آلومینیومی محافظت نمی کند زیرا رسانای خوبی برای گرما است. پنجره  چوبی بیشتر در معرض آتش سوزی هستند زیرا به عنوان سوخت آتش عمل می کنند. از آنجایی که پنجره‌های UPVC داخلی کلاسیک خود خاموش‌شونده هستند، در مواقع بروز آتش سوزی از احتراق پشتیبانی نمی‌کنند. از این رو محافظت بهتری در برابر آتش سوزی ایجاد می کند.

جمع بندی

با مسئولیت کامل، مزایای پنجره های UPVC نسبت به پنجره چوبی و آلومینیومی ذکر شده است. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. این به ما بستگی دارد که بسته به بودجه، نیازها، نیازهای خود انتخابی آگاهانه داشته باشیم. پنجره‌های UPVC داخلی کلاسیک راه‌حل‌های پنجره‌ای با کیفیت عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد که باعث افتخار و دارایی شما خواهد بود.