مزایا و معایب شیشه دوجداره

مزایا و معایب شیشه دوجداره

مزایا و معایب شیشه دوجداره

آیا از پنجره های تک جداره قدیمی خسته کننده در سراسر خانه خود خسته شده اید؟
آیا متوجه شده اید که اتاق های شما در ماه های تابستان گرم تر و در زمستان سردتر می شوند؟آیا صدای همسایه ها یا ماشین ها را از جاده شلوغ بیرون خانه خود به طور مداوم می شنوید؟مزایا و معایب شیشه دوجداره
اینها برخی از دلایلی است که باعث می‌شود افراد بیشتری به نصب شیشه‌های دوجداره در پنجره‌ها و درهای خود روی آورند.
اما آیا واقعاً مفید است؟ ما با برخی از مزایا و معایب شیشه های دو جداره آمده ایم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

مزایا و معایب شیشه دوجداره

مزایای پنجره های دو جداره

۱٫ آنها به شما کمک می کنند در قبض انرژی صرفه جویی کنید.

شیشه دوجداره، از دو جداره شیشه ای استفاده می کند که به کاهش قابل توجه گرمای ورودی یا خروجی از خانه کمک می کند. در نتیجه خانه شما در تابستان خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر است، به این معنی که برای رسیدن به دمای راحت و در نتیجه مصرف برق کمتر، مجبور نیستید تهویه مطبوع و بخاری خود را روشن کنید.

۲٫ شیشه دوجداره عایق صوتی خانه شما را افزایش می دهد

هنگامی که شیشه های دوجداره نصب می شود، پنجره های شما ضخیم تر می شود که در کاهش صدایی که می تواند وارد خانه شما شود موثرتر است. این برای کسانی که ممکن است در نزدیکی یک بزرگراه شلوغ، فرودگاه، همسایگان پر سر و صدا یا حیوانات خانگی در محله زندگی کنند، عالی است.

۳٫ امنیت شما را بهبود می بخشند

شکستن پنجره‌های دوجداره سخت‌تر است و به سختی می‌توان آن‌ها را به زور از بیرون باز کرد. داشتن پنجره‌ها و درهای دوجداره ممکن است به دلیل درجه دشواری دسترسی، سارقان را از تلاش برای شکستن منصرف کند.

۴٫ دو جداره می تواند محو شدن داخلی را کاهش دهد

آیا کاناپه چرمی گران قیمت شما دقیقاً در کنار پنجره ای است که در روز بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرد؟ هنگامی که مبلمان و دکور در معرض حرارت بیش از حد قرار می گیرند، می توانند به راحتی آسیب ببینند. با گرمای کمتری که به خانه شما راه پیدا می کند، از وسایل شما بهتر محافظت می شود.

۵٫ شیشه دوجداره می تواند به افزایش ارزش ملک کمک کند

اگر قصد فروش ملکی را دارید که دارای شیشه دوجداره باشد، اگر خریدار در ابتدا نگران موقعیت ملک یا قرار گرفتن آن در مکانی پر سر و صدا باشد، می تواند برای خریدار جذاب تر به نظر برسد.

معایب پنجره های دو جداره

۱٫ پنجره ها و درهای دوجداره می توانند گرما را به دام بیندازند

اگرچه ممکن است این مزیت در زمستان باشد، اما در تابستان می تواند مشکل ساز باشد. یک راه برای مبارزه با این، رنگ کردن پنجره های خود است.

۲٫ پنجره های دوجداره قابل تعمیر نیستند.

اگر درزگیر پنجره های دوجداره شما هوابند نباشد، می تواند بین شیشه ها تراکم ظاهر شود.
پنجره ها از قبل آب بندی شده اند، نمی توانید آنها را برای رفع مشکل از هم جدا کنید. در عوض باید کل پنجره را تعویض کنید و در نهایت هزینه بیشتری بپردازید.

۳٫ ممکن است برای خانه هایی با سبک های معماری قدیمی تر مناسب نباشند.

اگر بخواهید پنجره‌های دوجداره به سبک مدرن معمولی خود را نصب کنید، خانه‌هایی با سبک معماری قدیمی‌تر ممکن است ظاهر نامتناسبی داشته باشند. برخی از شرکت های تخصصی شیشه دوجداره وجود دارند که در ساخت واحدهای شیشه دوجداره برای خانه های قدیمی تخصص دارند یا می توانند به صورت رترو در پنجره های موجود قرار بگیرند.

۴٫ شیشه دوجداره می تواند در ابتدا هزینه بیشتری داشته باشد.

دلیل این امر صرفاً به این دلیل است که به جای تنها یک شیشه، دو شیشه وجود دارد، اما اگر میزان پس انداز در دراز مدت را در نظر بگیرید، ممکن است سرمایه گذاری ارزشمندی باشد.