پنجره های آلومینیومی یا فولادی

پنجره های آلومینیومی وین تک یا فولادی

پنجره های آلومینیومی یا فولادی

ویندوزها جدایی ناپذیرترین بخش یک پروژه معماری هستند. پنجره ها جدا از زیبایی فضا، با مدیریت تهویه و نور طبیعی وارد شده به اتاق، کارایی انرژی خانه را نیز بهبود می بخشند. پنجره های آلومینیومی یا فولادی

از آنجا که آنها نقش مهمی در جذابیت زیبایی شناسی ملک دارند، انتخاب پنجره مناسب می تواند مشکل باشد. با تنوع گسترده ای از ویژگی ها، سبک ها، رنگ ها و مواد، انتخاب بهترین پنجره برای خانه شما می تواند یکی از سخت ترین کارها باشد.

پنجره های آلومینیومی وین تک یا فولادی

مقایسه دقیق بین پنجره های آلومینیومی و فولادی

برخی از انتخاب های کارآمد در پنجره های اسکلت فلزی پنجره های آلومینیومی و پنجره های فولادی هستند. با این حال، هر دو ویژگی های متفاوتی دارند، و به دلایل مختلف آنها را به گزینه های ترجیحی تبدیل می کند. بیایید نگاهی بیندازیم: پنجره های آلومینیومی وین تک یا فولادی

۱٫ پایان

آلومینیوم را می توان با روکش پودری یا آنودایز کرد تا سطحی صاف بافت یا تزئینی به آن بدهد. این بدان معنی است که پنجره های آلومینیومی عملکرد خوبی خواهند داشت و فوق العاده به نظر می رسند. آنودایز نیز با فرو بردن فلز آلومینیوم در حمام الکترولیت اسید و ایجاد جریان الکتریکی انجام می شود. همچنین اعتقاد بر این است که آلومینیوم در محیط های سردتر استحکام خود را افزایش می دهد.

از سوی دیگر، فولاد نیز دارای یک روکش صاف است اما در مقایسه با آلومینیوم مقاومت در برابر خوردگی استثنایی ندارد. با این حال، می توان فولاد ضد زنگ را برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی در نظر گرفت.

۲٫ چکش خواری

قاب های آلومینیومی با فرآیندهای اکستروژن و نورد ساخته می شوند که در آن پروفیل های آلومینیومی به یکدیگر متصل می شوند. این به دلیل خواص چکش خواری عالی آلومینیوم به دست می آید. ماهیت آلومینیوم این است که می توان آن را به طرح های پیچیده تبدیل کرد. این اشکال پیچیده را می توان به راحتی با یک بخش اکسترود شده انجام داد تا پروفیل دوام و استحکام خود را از دست ندهد.

آلومینیوم همچنین قابلیت ماشینکاری قوی دارد و ساختن دقیق پروفیل های آلومینیومی را در طراحی پنجره مدرن آسان می کند. با این حال، فولاد بسیار انعطاف پذیر نیست و نمی توان از آن برای طراحی های پیچیده قاب پنجره استفاده کرد.

۳٫ استحکام

از آلیاژهای آلومینیوم برای ساخت پنجره ها استفاده می شود. به این دلیل است که آلومینیوم خالص استحکام کششی خود را ندارد. اما وقتی با عناصر دیگری مانند منیزیم، مس، سیلیکون و منگنز آلیاژ شود، استحکام آن به شدت افزایش می‌یابد. مقاومت کششی آلومینیوم خالص حدود ۹۰ مگا پاسکال است، اما می توان آن را به عنوان آلیاژ تا ۶۹۰ مگاپاسکال افزایش داد. در حالی که استحکام آلومینیوم در دماهای سرد افزایش می یابد، فولاد در دماهای بسیار پایین شکننده می شود. این بدان معناست که پنجره های آلومینیومی در مقایسه با پنجره های فولادی دوام بیشتری دارند.

۴٫ سازگاری با محیط زیست

آلومینیوم یکی از سازگارترین فلزات با محیط زیست است. این کاملا قابل بازیافت است و کیفیت آلومینیوم بازیافتی مانند آلومینیوم بکر است. این بدان معنی است که عنصر را می توان به طور مکرر بازیافت کرد و اصطلاح “فلز سبز” را به دست آورد. فولاد همچنین یک انتخاب پایدار برای داشتن طبیعت مشابه است.

۵٫ طول عمر

آلومینیوم هم انعطاف پذیر و هم چکش خوار است. همچنین می توان آن را به هر شکلی فشار داد یا خم کرد و بدون از دست دادن چقرمگی آن به یک سیم ظریف کشیده شد. بنابراین، لازم نیست نگران ترک خوردگی یا شکستن طرح پنجره آلومینیومی خود در طولانی مدت باشید. از سوی دیگر، فولاد با کیفیت خوب نیز می تواند سال ها بدون هیچ آسیب قابل توجهی دوام بیاورد.

۶٫ مقاوم در برابر خوردگی

پنجره های آلومینیومی بهترین پاسخ برای پنجره های کم تعمیر و نگهداری هستند. به این دلیل است که آلومینیوم پس از تماس با هوا، یک لایه محافظ از اکسید آلومینیوم تشکیل می دهد که در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و به جلوگیری از اکسیداسیون کمک می کند. به همین دلیل، پنجره های آلومینیومی در برابر باران اسیدی، مواد شیمیایی و مواد تمیز کننده آسیب پذیر نیستند. همچنین این قاب ها تا سال ها متورم، تاب، شکاف و ترک نمی خورد. با رنگ آمیزی یا آندایز کردن، می توانید قاب ها را از خوردگی بیشتر محافظت کنید. از سوی دیگر، فولاد با کیفیت ممتاز یا فولاد ضد زنگ نیز دارای سطح خاصی از مقاومت در برابر خوردگی است.

۷٫ وزن

آلومینیوم یکی از سبک ترین فلزات مهندسی است که نسبت استحکام به وزن بهتری نسبت به فولاد دارد و آلومینیوم را برای قاب پنجره ها عالی می کند. آلومینیوم از نظر وزن حدود یک سوم مس یا فولاد است. استفاده از قاب های سبک وزن در مورد دیوار پرده بسیار مهم است. علاوه بر این، این به قاب های آلومینیومی کمک می کند تا به راحتی شیشه های بزرگ و سنگین را نگه دارند تا بتوانید از منظره های خیره کننده اطراف لذت ببرید.

نتیجه

پنجره های آلومینیومی و فولادی هر دو جایگاه قابل احترامی در بازار دارند، اما به دلیل ویژگی های خاص، به نظر می رسد قاب پنجره های آلومینیومی نسبت به قاب پنجره های فولادی برتری دارند. آلومینیوم دارای خواص منحصر به فرد مختلفی است که می تواند زیبایی خانه را افزایش دهد.

با این حال، باید موادی را انتخاب کرد که به بهترین وجه با نیازها و ترجیحات آنها مطابقت دارد. قبل از تصمیم گیری مطمئن شوید که تحقیقات کاملی انجام داده اید. ما امیدواریم که این اطلاعات به شما کمک کند تا این کار را انجام دهید و موادی را برای محصولات فنستراسیون خود انتخاب کنید که تمام نیازهای شما را کاملا برآورده کند.