کدام نوع قاب پنجره دو جداره برای شما مناسب است؟

کدام نوع قاب پنجره دو جداره برای شما مناسب است؟

کدام نوع قاب پنجره دو جداره برای شما مناسب است؟

یکی از چیزهایی که مردم برای اولین بار در مورد یک ساختمان متوجه می شوند پنجره های آن است. ویندوز بدون شک بخش مهمی از هر ویژگی است، هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد. آنها به طور قابل توجهی به وضعیت ساختمان کمک می کنند، به همین دلیل است که انتخاب مناسب بسیار مهم است. کدام نوع قاب پنجره دو جداره برای شما مناسب است؟

پنجره های اشتباهی را انتخاب کنید و ممکن است صدایی که از بیرون وارد می شود را تجربه کنید، حتی زمانی که پنجره ها محکم بسته می شوند، یا ممکن است مجبور شوید خانه ای سرد را تحمل کنید که با وجود گرمای زیاد در زمستان، هرگز گرم نمی شود.

وقتی صحبت از راحتی و زیبایی به میان می‌آید، پنجره‌های دوجداره برای هر خانه یا محل کار بسیار توصیه می‌شود. اما اول، شیشه دوجداره چیست؟

کدام نوع قاب پنجره دو جداره برای شما مناسب است؟

پنجره دوجداره چیست؟

یک پنجره دو جداره از دو شیشه تشکیل شده است که بین آنها یک فاصله وجود دارد. این شکاف که معمولا بین ۱۲ تا ۱۶ میلی متر است را می توان با هوای معمولی یا گاز آرگون پر کرد. شیشه دوجداره به دلیل هوای محبوس شده بین شیشه ها که انتقال گرما و صدا را به حداقل می رساند، کمتر به عنوان شیشه عایق شناخته می شود. کدام نوع قاب پنجره دو جداره برای شما مناسب است؟

پنجره های دوجداره مزایای بسیار بیشتری نسبت به پنجره های تک جداره که تنها از یک شیشه و بدون لایه هوا تشکیل شده اند، دارند. پنجره های دوجداره صدا را از بین می برند، میزان تراکم داخل را کاهش می دهند و امنیت را افزایش می دهند (زیرا شکستن آنها بسیار سخت تر است).

آنها همچنین دمای داخلی را تنظیم می کنند و ساختمان را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می دارند. این به معنای کاهش قبوض انرژی است، و چه کسی این را نمی خواهد؟

در مرحله بعد، بیایید نگاهی به انواع مختلف قاب هایی که پنجره های دو جداره در آن قرار می گیرند بیاندازیم.

انواع قاب پنجره دوجداره

قاب های پنجره دو جداره معمولاً از چوب، آلومینیوم یا پلی وینیل کلرید غیر پلاستیک (یا به اختصار uPVC) ساخته می شوند. نوع قاب می تواند تا ۳۰ درصد بر ویژگی های عایق پنجره تأثیر بگذارد، بنابراین انتخاب مناسب بسیار مهم است.

مقاومت حرارتی قاب نقش کلیدی در بازده انرژی کلی پنجره دارد، به ویژه ضریب U که میزان اتلاف یا افزایش حرارت از طریق شیشه به دلیل تفاوت بین دمای داخلی و خارجی است.

هر نوع قاب دارای مزایا و معایب خاص خود است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پنجره دوجداره چوبی

قاب پنجره های چوبی ساخته شده از انواع مختلف چوب سخت بسیار بادوام و جذاب هستند. آنها معمولاً به جای رنگ آمیزی رنگ آمیزی شده و لاک زده می شوند، ظاهری کلاسیک و ظریف دارند که آنها را به انتخاب معمولی برای ساختمان های سنتی یا سبک دوره تبدیل می کند.

قاب های چوبی پنجره ها به خوبی عایق می شوند و راحتی را به ملک اضافه می کنند، اما در پاسخ به تغییرات دما منبسط و منقبض می شوند. و در حالی که عالی به نظر می رسند، تمایل به گران بودن دارند و نیاز به نگهداری بیشتری دارند. با این حال، اگر به درستی از آنها مراقبت شود، قاب های چوبی می توانند برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورند.

پنجره دوجداره آلومینیومی

آلومینیوم یک ماده بسیار قوی و سبک وزن است، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که قاب پنجره های آلومینیومی برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورند. آنها همچنین عملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند، که خبر خوبی برای صاحبان خانه های پرمشغله است.

با این حال، فریم های آلومینیومی به دلیل خواص عایق ضعیفشان، یعنی گرما را خیلی سریع منتقل می کنند، محبوبیت کمتری دارند. برای بهبود عایق و کاهش ضریب U، قاب های آلومینیومی پنجره ها باید دارای ترمال بریک باشند که یک نوار پلاستیکی عایق است که میزان گرما یا سرمای منتقل شده از طریق فریم ها را کاهش می دهد.

پنجره دوجداره یو پی وی سی

یو پی وی سی رایج ترین نوع ماده ای است که در قاب های پنجره دو جداره استفاده می شود. این به این دلیل است که ارزان است (تا سه برابر ارزان تر از چوب)، اما مزایای متعددی دارد.

قاب های پنجره یو پی وی سی کم مصرف ترین نوع قاب هستند که عایق عالی را ارائه می دهند. آنها نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند و می توان با پاک کردن آنها با یک پارچه نرم هر از چند گاهی آنها را تمیز کرد. قاب‌های یو پی وی سی بادوام و قابل بازیافت در رنگ‌ها و پوشش‌های متنوعی از جمله چوب تولید می‌شوند.

با این حال، یکی از اشکالات احتمالی این است که مقاوم سازی همیشه امکان پذیر نیست، بنابراین ممکن است برای نصب پنجره های یو پی وی سی نیاز به تعویض کامل پنجره های موجود باشد.

در نتیجه

قاب های پنجره دو جداره چوبی، آلومینیومی یا یو پی وی سی هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب نوع مناسب پنجره دوجداره برای ملک شما به عوامل مختلفی بستگی دارد.