تفاوت پنجره UPVC و پنجره های چوبی

تفاوت پنجره UPVC و پنجره های چوبی

تفاوت پنجره UPVC و پنجره های چوبی

پنجره های یو پی وی سی
UPVC پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی است. این یک نوع مواد پلاستیکی سخت استاندارد است که اخیراً به طور گسترده برای پنجره ها و درها استفاده می شود. تفاوت پنجره UPVC و پنجره های چوبی
پلی وینیل کلرید پلاستیکی نشده در برابر رطوبت، آلودگی، خوردگی و قالب مقاوم است. با توجه به طیف منحصر به فرد و متنوعی از مزایای آن، ویندوز UPVC یک انتخاب ارجح بوده است. این یک جایگزین ماندگارتر به جای پنجره چوبی و آلومینیومی است. همه ما باید توجه داشته باشیم که بسیاری از مردم اخیراً از پنجره های سنتی به پنجره های مدرن UPVC تغییر کرده اند. هنگامی که میل به داشتن پنجره های عالی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه بودن و همچنین عایق کاری عالی در برابر آب و هوا و آلودگی است، بدون شک پنجره UPVC بهترین گزینه برای خانه شما است. آنها درجه بالاتری از دوام و امنیت را ارائه می دهند.

تفاوت پنجره UPVC و پنجره های چوبی

پنجره های چوبی

پنجره چوبی چیز جدیدی نیست و نیازی به معرفی و توضیح ندارد. ویندوز زمانی ساخته می شوند که درختان قطع شوند. همه ما سال هاست که از پنجره  چوبی یا قاب پنجره چوبی استفاده می کنیم. آنها به مراتب از هر ماده دیگری که برای قاب پنجره استفاده می شود ماندگار هستند. حتی در این مورد نیز گزینه‌هایی وجود دارد، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از چوب نرم استفاده کنید یا چوب سخت. چوب نرم ارزان‌تر است، اما مطمئناً به اندازه چوب سخت بادوام یا قوی نیست، در حالی که چوب سخت کمی گران‌تر است، اما بادوام‌تر است و طول عمر بیشتری دارد.تفاوت پنجره UPVC و پنجره های چوبی
با گذشت زمان، پنجره‌های چوبی در چند سال گذشته دستخوش پیشرفت‌ها و تغییرات عمده‌ای شده‌اند که دوام و دوام بیشتری نسبت به گذشته داشته‌اند. حتی می توانید پنجره های تک، دو جداره یا سه جداره را در داخل قاب ها قرار دهید. فریم‌های پنجره یو‌پی‌وی‌سی ممکن است کمی ارزان‌تر باشند، اما پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی نسبت به زمانی که پنجره‌های چوبی را انتخاب می‌کنید، نیاز به تعویض بسیار زودتر دارد که هزینه اضافی چوب را جبران می‌کند.
اجازه دهید به سرعت نگاهی به برخی از ویژگی ها، مزایا، معایب و بسیاری دیگر از پنجره های UPVC و پنجره های چوبی بیندازیم. در اینجا لیستی از پنجره های UPVC در مقابل پنجره های چوبی آورده شده است.تفاوت پنجره UPVC و پنجره های چوبی

۱٫ ظاهر

پنجره های UPVC: پنجره های UPVC جذابیت زیبایی شناسی خاص خود را در ظاهر مدرن دارند.
پنجره‌های چوبی: قاب‌های پنجره‌های چوبی دارای جذابیت طبیعی، ظریف و سنتی قدیمی هستند که بی‌نظیر است. از نظر زیبایی شناختی، مزایای بصری قاب پنجره های چوبی را نمی توان با پنجره های UPVC مطابقت داد.

۲٫ عایق

پنجره های UPVC: اتصالات دو جداره در قاب های پنجره UPVC آن را به خانه ای بسیار عایق تبدیل می کند که به حفظ گرما و خروج صدای بیرون کمک می کند.
پنجره های چوبی: چوب خانه شما را با عایق طبیعی تحویل می دهد، که به سادگی به این معنی است که گرما را در خود نگه می دارد و به کاهش قبض انرژی کمک می کند.

۳٫ سازگار با محیط زیست

پنجره های UPVC: UPVC به سطوح بالایی از تولید نیاز دارد.
پنجره های چوبی: چوب یک ماده طبیعی است، از این رو در زمان تولید تاثیر بسیار کمی بر محیط زیست خواهد داشت.

۴٫ مادام العمر

پنجره های UPVC: پنجره های UPVC حداکثر تا ۳۵ سال عمر می کنند. آنها سرمایه گذاری یکباره هستند.
پنجره‌های چوبی: پنجره‌های چوبی می‌توانند تا ۶۰ سال دوام بیاورند، که آن‌ها را به سرمایه‌گذاری بسیار بلندمدت تبدیل می‌کند.

۵٫ امنیت

پنجره های UPVC: با یک هسته فولادی، آسیب رساندن به پنجره های UPVC بسیار سخت است.
پنجره های چوبی: به عنوان یک ماده بادوام طبیعی، قادر است در سخت ترین شرایط آب و هوایی مقاومت کند. قاب پنجره های چوبی به افزایش امنیت خانه شما کمک می کند.

۶٫ قیمت

پنجره های UPVC: زمانی که در هنگام تعویض قاب های پنجره خود بودجه کمی دارید، هیچ چیز مقرون به صرفه تر یا با ارزش تر از پنجره UPVC وجود ندارد. این پنجره ها نسبت به ویندوز چوبی با حداقل تعمیر و نگهداری ارزان تر هستند.
پنجره‌های چوبی: پنجره‌های چوبی بدون شک کمی گران‌تر هستند، اما با مراقبت مناسب، عمر طولانی‌تری دارند. آنها نیاز به نگهداری دوره ای دارند. در حالی که برای خرید اولیه گران است، نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در قالب نگهداری سالانه یا دوره ای دارد.

۷٫ تعمیر و نگهداری

پنجره های UPVC: تمیز کردن قاب ها با دستمال مرطوب هرازگاهی برای تمیز نگه داشتن پنجره ها کافی است و نیازی به درمان تخصصی یا مراقبت اضافی نیست.
پویندوز چوبی: این پنجره ها نیاز به سنباده زدن، رنگ آمیزی و لاک زدن دوره ای منظم دارند که امری پرهزینه است. پنجره های چوبی ممکن است دوام زیادی نداشته باشند مگر اینکه به درستی نگهداری شوند. نگهداری منظم اجباری است.

۸٫ بادوام

پنجره های یو پی وی سی : پنجره های یو پی وی سی به عنوان یک ماده غیر خورنده مانند سایر مواد زنگ نمی زنند و پوسیده نمی شوند. آنها می توانند آب و هوای سخت را تحمل کنند.
پنجره‌های چوبی: پنجره‌های چوبی زمانی بادوام هستند که به‌درستی از آنها مراقبت شود. آنها به موریانه ها و هوای سخت حساس هستند.

پنجره های چوبی یا UPVC؟

پنجره‌های UPVC و پنجره‌های چوبی هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما با وجود چند ایراد، پنجره‌های چوبی انتخاب واضحی هستند. ما نکاتی را در مورد پنجره های UPVC در مقابل پنجره های چوبی ذکر کرده ایم که تصمیم گیری را آسان تر می کند. در صورت داشتن بودجه سخت، می توان به جای پنجره های چوبی، پنجره های UPVC نصب کرد. هنگامی که فکر در مورد تعمیر و نگهداری کم است، عاقلانه است که با پنجره های UPVC بروید. یکی دیگر از مزایای اصلی پنجره های UPVC این است که آنها بدون موریانه هستند. آنها پوسیده و خورده نمی شوند. می توان پنجره های UPVC شبیه چوب را تهیه کرد که به پنجره های UPVC شیک نیز معروف هستند. می توان آنها را تکرار کرد. با استفاده از این گزینه می توانید از جذابیت سنتی پنجره های چوبی با تمام مزایای مواد قاب پنجره مدرن لذت ببرید. می توان پنجره های UPVC را شبیه پنجره های چوبی کرد، اما نمی توان پنجره های چوبی را شبیه پنجره های UPVC کرد. پنجره‌های UPVC مقرون به صرفه‌تر، کاربردی‌تر و جذاب‌تر هستند.

جمع بندی

با توجه به تمام جنبه ها، قابل توجه است که در هر دو مزایا و معایب وجود دارد، بسته به نیازهای ما باید یک انتخاب انجام شود.
در نهایت، با وجود مزایا و معایب فراوان هر کدام، این به خود فرد بستگی دارد که بر اساس انتخاب، بودجه، سلیقه، نیازها، نیازها و بسیاری از عوامل دیگر تصمیم بگیرد که کدام گزینه بهتر است.