پنجره های آلومینیومی چیست؟

پنجره های آلومینیومی

پنجره های آلومینیومی چیست؟

پنجره های آلومینیومی به پنجره هایی گفته می شود که بدنه یا قاب آن از آلومینیوم ساخته شده است تا از چوب، وینیل یا مواد دیگر. از محبوب ترین انواع پنجره ها به خصوص برای ساختمان های تجاری و صنعتی هستند. در حالی که این پنجره ها مزایای زیادی دارند، معایبی نیز دارند. بسته به شرایط ممکن است بهترین انتخاب باشند یا نباشند.

به استثنای چوب، آلومینیوم یکی از اولین انواع موادی بود که در ساخت پنجره ها به ویژه در محیط های خانگی استفاده شد. پنجره های دیگه ای نیز به وجود آمده‌اند که به دلایلی انتخاب بهتری هستند، اما آلومینیوم هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پنجره های آلومینیومی ممکن است بهترین انتخاب برای طراحی ساختمانی باشند که در آن پنجره های بزرگ یک عنصر کلیدی در ظاهر دارند. می توان از آنها در خانه ها و حتی آسمان خراش ها برای ایجاد این ظاهر خاص استفاده کرد. در نتیجه اغلب یک تصویر پنجره خیره کننده است که ممکن است به نظر برسد که یک یا چند ضلع سازه تقریباً به طور کامل از شیشه ساخته شده است. این یکی از ویژگی های بدنه آلومینیومی است.

پنجره های آلومینیومی

مزایای پنجره های آلومینیومی

مزایای پنجره های آلومینیومی بسیار زیاد است. آنها نسبت خوبی در مقایسه قدرت با وزن دارند. این اجازه می دهد تا پنجره ها به تعدادی طرح سفارشی تبدیل شوند که برای کسانی که نیازهای خاصی دارند یا سعی می کنند ظاهر خاصی در طراحی ساختمان داشته باشند بسیار مفید است. همچنین، آنها در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارند.

آنها همچنین مزایای عملکردی دیگری نیز دارند. بهتر از اکثر انواع پنجره ها صدا را کنترل می کنند و به همین دلیل در مدارس بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، آنها نه تنها در هزینه های اولیه خرید بلکه در هزینه های نگهداری در آینده مقرون به صرفه هستند. پنجره ها برای حفظ حداکثر عملکرد به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند.

در حالی که اینها ممکن است مزایای خوبی باشند و بسیاری از مردم را به انتخاب پنجره های آلومینیومی تشویق کنند، معایبی نیز وجود دارد.  بسته به آب و هوای بیرون از محافظت در برابر گرما یا سرما به خوبی عمل نمی کنند. بنابراین، سایر انواع پنجره ها ممکن است بازده انرژی بیشتری داشته باشند.

عناصر مهندسی وجود دارد که می توان به پنجره آلومینیومی اضافه کرد که به عملکرد بهتر آن کمک می کند. برای مثال، افزودن یک نوار فوم یا وینیل برای جداسازی داخل و خارج قاب، می تواند به دستیابی به عملکرد انرژی بهتر کمک کند.